Formater

FDIMs generelle retningslinjer vedr. bannerannoncering

Senest opdateret 31. marts 2011

Baggrund
FDIM anbefaler en række bannerstandarder for at gøre det nemmere at arbejde med bannerannoncering for alle i den digitale annonceverden. Fra annoncører over reklame- og mediebureauer til meder.

Hvorfor standarder?
Der er flere gode grunde til at have branchestandarder for bannerformater. Det giver nemlig kunderne mulighed for at udvikle kreativt materiale i enkelte formater, som kan bruges på flere sites, frem for at skulle udvikle i flere forskellige formater for at kunne køre kampagnen på flere forskellige sites. Standarderne gør det derfor nemmere for både mediabureauerne, de kreative bureauer og ikke mindst annoncørerne at tænke i bannermarkedsføring.

Hvorfor anbefalinger?
FDIM har en række anbefalinger til brugen af bannere på medierne. Anbefalingerne skal sikre, at brugerne får den bedste oplevelse, når de besøger et dansk inter-netmedie. Samtidig skal anbefalingerne være medvirkende til, at medier og annoncører undgår at miste trafik og skabe badwill hos brugerne.