Multiplatformsdata præsenteret for markedet

Nye data giver detaljerede indsigt i danskernes brug af internet på tværs alle væsentlige platforme.

På et morgenseminar præsenterede Gemius, Danske Medier Research og Kreativitet & Kommunikation i dag de nye data, der giver indsigt i den totale dækning for de danske medier på tværs af desktop, mobil og tablet. Derudover giver de nye data adgang til brugerprofiler på de mobile platforme og dermed det bedst mulige indblik i danskernes medieforbrug på de forskellige platforme.

Mobil som foretrukne platform i vækst

Danskerne elsker deres mobil og at anvende internettet fra den smarte lille ven i lommen. Danske Medier Research har lavet en opgørelse af antallet af udgivelser, de har flere brugere fra mobil eller tablets end fra desktopcomputere og tendensen er klar:

Den store stigning på tablets i december skal ikke ses som starten på en ny "golden era" for tablets, men blot en gentagelse af et mønster, der genkendes årligt, når folk får en ny tablet i julegave.

Nyheder